Duurzame opritverwarming laten aanleggen

Opritverwarming hoeft natuurlijk niet altijd aan te staan. Dat is niet per se nodig als het niet vriest. Om het wegdeksysteem bijvoorbeeld voor opritverwarming op basis van vocht en temperatuur te kunnen regelen dient er tenminste één ijssensor geplaatst te worden. Komt er ijs, sneeuw of vocht op de sensor dan zal de sensor ervoor zorgen dat de temperatuur van het wegdek omhoog gaat waardoor het ijs en de sneeuw smelten en/of het vocht verdampt. Wanneer alles verdampt is, wordt met behulp van de sensor het verwarmingssysteem weer uitgezet. Tot een oppervlakte van 50 vierkante meter is één sensor voldoende. In een regelpaneel zijn alle benodigde elementen opgenomen die nodig zijn voor optimale verwarming van het wegdek.

Controle van de opritverwarming voor aanvang van de winter

Bespaar u het sneeuwschuiven. Schaf opritverwarming aan! Het is verstandig om bij aanvang van de winter een controle van de opritverwarming te laten uitvoeren zodat het zeker is dat alles naar behoren functioneert. Dit kan eenmaal per jaar worden uitgevoerd maar er kan ook voor worden gekozen om een onderhoudscontract af te sluiten. Hierbij wordt de opritverwarming één keer per jaar gecontroleerd. Het voordeel van deze periodieke controle is dat u nooit voor vervelende verrassingen komt te staan. Bovendien bent u ervan verzekerd dat het systeem het hele jaar door functioneert zonder dat u hier omkijken naar heeft.

Opritverwarming om de toegangswegen vrij te houden

U bent voorgoed van ijs af als u opritverwarming laat aanleggen. En dat is wel zo prettig! Opritverwarming wordt ook wel hellingbaanverwarming genoemd en heeft als doel toegangswegen begaanbaar te houden en af te rekenen met gladheid. Op deze manier worden gevaarlijke situaties voorkomen. Opritverwarming kan doorgaans op diverse wegbedekkingen worden toegepast. Denk hierbij aan beton, asfalt, kunststof en klinkers. Voor elk type wegbedekking wordt een passend systeem voor verwarming ontworpen om een optimaal resultaat te bereiken. Het vermogen dat nodig is om het wegdek vrij te houden van sneeuw en ijs is onder meer afhankelijk van het soort wegdek en de vraag of er vlakverwarming geplaatst gaat worden of sporenverwarming.

Dit vind je misschien ook leuk...