Met het vinden van een online marketing bureau in Utrecht is het erg belangrijk dat er wordt gekeken naar wat jouw wensen zijn en hoe een bureau hier in past. Het komt dus van pas om te weten waarin je ondersteunt wilt worden.
Maak goede afspraken over het resultaat, het marketing bureau geeft zelf aan hoe zij dit gaan waarmaken. Het is dus belangrijk dat je duidelijke doelen en KPI’s hebt zodat je waar nodig bij kunt sturen. Ook is het belangrijk om een beeld te hebben van het gewenste proces. Bijvoorbeeld:
Het is niet mogelijk om alles uit te besteden, dus is het belangrijk om goede afspraken te maken over wie wat doet. Ook is het van belang dat iedereen elkaar begrijpt en versterkt, anders levert het frustratie op. Het allerbelangrijkste is misschien nog wel het budget. Hoe groter je doelen, hoe hoger het budget wordt. Als je een groter doel voor ogen hebt is het hoogstwaarschijnlijk zo dat er meer diensten aan te pas komen. Het is daarom aan te raden om een online marketing bureau te kiezen die past bij omvang van de opdracht. Mocht je een groter bureau benaderen is de kans groot dat deze meer uren wilt maken, wat niet past bij een organisatie die zelf veel wilt doen. Met een opdracht die minder uren / specialismen vraagt kun je beter kiezen voor een kleiner online marketing bureau of een zelfstandig digital professional. Dan is het niet nodig om voor alle specialismen te betalen en heb je een beter evenwicht in de samenwerking. Daarnaast is het altijd belangrijk om te kijken of er een klik is met het bedrijf. Dit is belangrijk aangezien je er waarschijnlijk jaren mee zal samenwerken. Ook is het ook een goed idee om naar het klantenbestand van het bureau te kijken. Welke cases laten mij zien dat zij geschikt zijn voor mijn uitdaging? Je kunt hier bekijken wat zij voor andere klanten realiseren en aan de hand daarvan je besluit maken.
|
http://www.mondomarketing.nl/ |
