Als je vroeger een spreekbeurt deed op school, waren de dia’s, of later de powerpoints, vaak een grote plus voor je verhaal. Nu je een flink aantal jaren verder je eigen bedrijf bent gestart en producten of diensten aan je klanten presenteert, laat je deze interactieve beelden opeens achterwege. Zonde. Want met graphics en animaties wordt je verhaal veel overtuigender. Dus waarom gebruik je nog geen animaties voor je bedrijf? Hieronder ontdek je alle voordelen van het gebruik van animaties. Maak complexe materie makkelijk te begrijpenAnimaties, plaatjes, foto’s, graphics, tabellen en grafieken maken een tekst vaak leuker om te lezen, aantrekkelijker voor de gebruiker maar ook makkelijker te begrijpen. Vooral als je bedrijf complexe diensten of producten verkoopt is het prettig als de gebruiker in een animatie meteen ziet wat je biedt en wat de gebruiker eraan heeft. Als bedrijf zet je animaties vaak in voor commercials, zowel online als op televisie, maar je kunt animaties ook op andere manieren inzetten. Laat via een animatie zien hoe een nieuw product werkt op een exclusief seminar voor premium klanten of zet animaties in als je bij de gemeente een tender indient voor een complexe klus die de ambtenaren snel en gemakkelijk moeten begrijpen. Met animaties laat je snel een blijvende indruk achter bij de klant, ook als de klant aan de andere kant van de tafel zakelijk is, net als jij. Laat zien wie je bent als bedrijfEen logo, een slogan of een animatie. Het zijn allemaal manieren om je merk te laten zien. Wanneer je als bedrijf een animatie ontwikkelt met een extern bureau als https://bigfishanimatie.nl kun je samen met de makers van de animatie een bepaalde look en feel creëren waarmee je in een oogwenk ziet waar je bedrijf voor staat en wie of wat je bedrijf is. Animaties kunnen dat zelfs beter dan een logo, een slogan of een foto. Instagram en Tiktok bewijzen: bewegende beelden zijn hotInstagram was ooit een platform met vooral foto’s. Sinds de opkomst van TikTok richt het platform zich steeds vaker op bewegende beelden. Dit laat zien dat de internetcultuur zich heeft verplaatst naar korte en behapbare video’s. De aandachtspanne van klanten is vaak wat korter dan vroeger en meestal maar een paar minuten. Dat betekent dat video een uitstekend middel is om snel een boodschap over te brengen als bedrijf. |
https://www.mkbbedrijvengids.nl |
![Image default](https://www.mkbbedrijvengids.nl/wp-content/uploads/2023/09/professionaleditordoingretouchingworkimage_1-3.jpg)