Ingenieurs, taalkundigen, advocaten – mensen met een grote verscheidenheid aan achtergronden en achtergronden komen naar digitale marketing. Eerst zullen ze de basisdingen moeten beheersen die een ervaren internetmarketeer automatisch doet, en pas daarna moeten ze doorgaan met een gedetailleerde studie van technologieën en tools. Deze digitale kennis wordt doorgegeven van ouderen op jongeren, het wordt opgedaan door honderden uren werk, tientallen fakups en miljoenen uitgegeven geld. Maak back-ups van informatie U werkt op een laptop en drinkt aromatische koffie – ronduit! – een onhandige handbeweging, en het mediaplan dat je de afgelopen 3 uur hebt geteld, de verslagen van de laatste twee werkdagen en het archief van de klant voor anderhalf jaar zijn gevuld met warme dranken en gaan volledig verloren. Er is simpelweg geen tijd voor ervaringen, er moet iets beslist worden. Een ervaren marketeer zal waarschijnlijk overstuur zijn over deze gang van zaken, maar dit zal voor hem geen onherstelbare tragedie zijn, omdat alle werkbestanden in de cloud moeten worden opgeslagen: Google, Dropbox en andere analogen. Het is voldoende om een andere laptop te openen, in te loggen op uw logins – en de wereld is opgeslagen, alle informatie is aanwezig. Als u de wijzigingen moet noteren – de taak is gewijzigd of de bewerkingen waren aanvankelijk onjuist, een back-up van de advertentiecampagne komt u te hulp, waardoor u tijd en zenuwen kunt besparen. Om dit te doen, is het niet nodig om uploads te maken en deze in een archief te verzamelen, het is voldoende om regelmatig volledig accounts in Google Editor op verschillende computers te downloaden. Houd de veiligheid in de gaten – onthoud wachtwoorden Een digitale marketeer in een bureau leidt meestal meerdere projecten: toegang tot verschillende advertentiesystemen, call-tracking en analyseservices. En er zijn klantgegevens die niet verloren kunnen gaan. Hoe om te gaan met wachtwoorden:
Controleer honderd keer – upload er een Deskundigen vergissen zich ook, alleen in tegenstelling tot beginners vinden en repareren ze zelfstandig hun deurstijlen. De vaardigheid om zichzelf te controleren, fouten te zoeken in een reclamecampagne en de eigen resultaten te controleren, wordt ontwikkeld in het eerste jaar van het werk van een specialist. Het kan een beginner tot 30% van de tijd kosten om zichzelf te controleren, en terecht! Hoe u het sneller en efficiënter kunt doen: Zoek naar grammatica, syntaxis en typefouten U kunt dit beter doen in de opstartfase. Zelfs een middelbare school in het Russisch beschermt je niet tegen fouten als je reclame maakt voor een specifiek product. Onthoud de ingebouwde foutcontrolefuncties in de software. U kunt bijvoorbeeld een typefout in een woord in Excel vinden met de functie Controleren >> Spelling. Het resultaat bijhouden van het laden van een advertentiecampagne in Google Ads Het is efficiënter om massa-editors te gebruiken: Google Editor. Deze controle kan in twee fasen worden opgesplitst: Controle van de juistheid van het gebruik en de geletterdheid van het schrijven van de tekstelementen van de advertentie. We selecteren alle campagnes van een vergelijkbaar type en vervolgens sorteren we de elementen die we controleren alfabetisch. Daarna herhalen we het sorteren en controleren op alle soorten elementen: koppen, tekst, snelle links, weergegeven link, enz. Met deze methode worden fouten en typefouten direct duidelijk. De instellingen van de advertentiecampagne controleren. Er zijn geen universele instellingen die voor alle accounts moeten worden ingesteld. Maar er zijn typische fouten die leiden tot een afname van de efficiëntie en soms tot een leegloop van het budget:
Resultaatcontrole houdt niet op bij het lanceren van advertentiecampagnes. Bij accountmanagement op lange termijn is het noodzakelijk om elk half jaar een interne audit van uw eigen advertentiecampagnes uit te voeren om met een frisse blik te kijken en gebreken te vinden. Hiervoor is het beter om een checklist te gebruiken – een voorbeeld van een vergelijkbare lijst die we in een bureau gebruiken. Lees de hulp opnieuw Voel je vrij om de officiële referenties regelmatig opnieuw te lezen. Dit is normaal voor een specialist van elk niveau, omdat siteregels vaak worden bijgewerkt. Ik herlees officiële bronnen voordat ik technische taken uitvoer, en ook tijdens de voorbereiding op examens voor sitecertificering – en een actieve digitale marketeer is altijd in staat om voor een of ander examen te slagen. Leren is een onderdeel van het werk Als je de ontwikkeling van de branche niet bijhoudt en geen nieuwe tools leert, zul je onvermijdelijk downgraden. Volg de officiële mailinglijsten, nieuws, youtube-kanalen. Onthoud de sluwheid van cijfers De prestatiemarketeer neemt beslissingen op basis van de gegevens die hij ontvangt, dus het is belangrijk om de mogelijke bedrieglijkheid van cijfers in overweging te nemen. Dit is een serieuze vraag in statistiek en kansrekening. Begin met Darell Huff’s How to Lie With Statistics als je niet diepgaand hebt gestudeerd. Het is geschreven in een eenvoudige en begrijpelijke taal – het duurt drie tot vier uur om het te lezen. Veelgemaakte fouten bij data-analyse: Onvoldoende monster De meest voorkomende fout bij het analyseren van plaatsingsresultaten zijn beslissingen op basis van onvoldoende gegevens. Wij voeren bijvoorbeeld plaatsing uit door CPA, het is voor ons belangrijk om het maximale bedrag binnen het budget te halen. We analyseren de gegevens voor de rapportageperiode (zie de tabel) en zien dat de ene advertentiecampagne 11 conversies opleverde en de andere geen. Er is een wens om een ineffectieve advertentiecampagne uit te schakelen als deze geen conversies oplevert. Maar als we de gegevens goed hebben bekeken, zullen we zien dat het tweede bedrijf slechts 30 klikken heeft ontvangen. Op basis van onze kennis van de gemiddelde website-conversieratio van 3,5% voor dit type campagne, begrijpen we dat letterlijk de volgende klik ons een klant kan opleveren en dat de CPA lager zal zijn dan in de eerste campagne. Door de tweede advertentie uit te schakelen, lopen we dus een potentieel effectieve campagne mis. Misvatting over oorzaak en gevolg “Na” betekent niet “verschuldigd”. U analyseert bijvoorbeeld de resultaten, ziet een sterke daling van het aantal aanvragen na het wijzigen van de biedingsbeheerstrategie en concludeert dat de strategie niet effectief is en u moet terugkeren naar de vorige instelling. Maar tegelijkertijd houdt u geen rekening met de seizoensgebondenheid, die een sterke afname van de vraag naar het product laat zien – in werkelijkheid heeft dit geleid tot een afname van het aantal beschikbare impressies en klikken, een stijging van de CPC en een verdere stijging van de CPA. Als u twee monsters analyseert, moet u ervoor zorgen dat de vergelijking geldig is. De gebruikte indicator geeft een verkeerde beschrijving van de stand van zaken Wanneer bijvoorbeeld bij het optimaliseren van CPA met een beperkt budget, conclusies worden getrokken op basis van het aantal conversies, niet op basis van CR. Ze verhogen de conversieratio’s, ‘draaien’ deze campagne een maand lang en uiteindelijk zien ze dat de kosten van de applicatie zijn verdrievoudigd. Laten we het samenvatten De accumulatie van ervaring vindt niet plaats gedurende enkele dagen of zelfs weken, dus u moet zich voorbereiden op het feit dat u tijdens het ontwikkelen van uw vaardigheden fouten niet kunt vermijden. De vraag is hoe je de frequentie van fakups kunt verminderen, de taak is om de schade te minimaliseren. De meeste scholen in de vroege stadia zijn te wijten aan onwetendheid of misverstand over de fundamentele dingen die specialisten automatisch doen. Bewaar deze richtlijnen om u te concentreren op het verkennen van nieuwe technologieën, tools, mechanica en promotiestrategieën. En al het andere komt met ervaring, en natuurlijk de wens om een stoere specialist te worden. Laten we de regels kort herhalen:
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com |
https://webdevelopmentapp.com/nl/development.html |
