Een callcenter heeft vaak veel mensen in dienst, deze mensen vervullen hier verschillende zaken. Zo zijn er verschillende functies in een callcenter. Zo is er een gedeelte dat telefoontjes ontvangt. Vaak is dit een klantenservice van een bepaald bedrijf waarbij het callcenter onder contract staat. Deze tak van het callcenter wordt inbound genoemd. Een inbound callcenter, houdt zich dus vooral bezig met het helpen van de klant. Zo is een inbound afdeling verantwoordelijk voor een telefoonservice, dit is niet alleen de klantenservice, dit kunnen uiteen lopende taken zijn. Zo ook het ontvangen van telefoontjes voor andere bedrijven. Met deze functie is het callcenter de secretaresse van een ondernemer die gebruik maakt van de service. Een andere tak van een callcenter is outbound, tijdens outbound belt de medewerker van het callcenter mensen op, dit kan verschillende doeleinden hebben. Een voorbeeld van zo’n doeleinde is verkoop, de medewerkers krijgen de opdracht om zoveel mogelijk mensen te banaderen en over te halen tot aankoop. Deze personen bellen dan vanuit een andere organisatie en bieden dan vaak een abonnement aan, dit kan zijn van een tijdschrift of van een goed doel. Zij moeten er zoveel mogelijk proberen te verkopen, want de targets die de werknemers krijgen moeten gehaald worden. Ook is dit een uitdagend baantje, omdat er een bonus wordt ontvangen als de verkoper meer verkoopt dan het gestelde target. Op deze manier zorgt de werkgever ervoor dat de medewerkers extra gemotiveerd zijn om iets te verkopen. Ook kan outbound worden gebruikt voor het beantwoorden van enquêtes. De werknemers bellen dan de persoon op en voeren het onderzoek uit. Door middel van het stellen van vragen wordt de enquête doorgenomen met de persoon aan de andere kant van de lijn. Deze manier van onderzoeken heeft wel wat haken en ogen. De persoon aan de andere kant van de lijn zal sneller geneigd zijn om de gewenste antwoorden te geven dan zijn of haar echte mening. Ook moet persoon in kwestie tijd of zin hebben in het beantwoorden van de vragen |
http://bizziphone.com |