De werknemers motiveren

Veel ondernemingen zijn gericht op resultaat. Op zich is er niet iets mis mee om je te richten op de positieve resultaten op de eind balans. Toch is je focussen op resultaten naar mijn opinie niet de juiste manier om ook echt resultaat te boeken. Persoonlijk denk ik dat je het beste resultaat haalt met tevreden en productief personeel. Dit bereik je door een gezellige sfeer te creëren binnen het bedrijf. De klant is koning, maar als jij het personeel zich niet als een koning laat voelen, hoe moeten ze dan ooit iemand anders zo behandelen? Een werknemer met een glimlach op z’n gezicht tovert waarschijnlijk ook een glimlach bij de klant op z’n gezicht.

Tuurlijk verwacht je veel van je personeel. Het is niet de bedoeling dat het één grote ballenbak wordt. Er moet gewerkt worden en er moet zeker ook geld verdiend worden. Het is belangrijk dat het personeel ruimte heeft voor zelfontplooiing en dat zij vrij zijn om keuzes te maken die zij goed vinden. Als ze vrijheid krijgen gaan ze hoogstwaarschijnlijk sneller opzoek naar oplossingen voor problemen.

Niet alleen de markt waarop je opereert als onderneming, maar ook de arbeidsmarkt wordt steeds transparanter. Het is vrij makkelijk voor een werknemer om inzichten te krijgen in voorwaarden, regels en al dat soort dingen. Het loon kan tegenwoordig heel makkelijk gevonden worden via een loonwijzer. Het is voor werknemers ook vrij makkelijk om naar anderen te kijken. Dit gebeurd niet veel en het is niet nodig dat je hier mee bezig bent, maar het kan wel gebeuren.

Niet alleen de behoefte van je klant, maar ook de behoefte van je werknemers zijn belangrijk. Geef ze daarom inzicht in hun gegeven met behulp van online urenregistratie. Hierdoor weten ze precies waar ze aan toe zijn en wat ze allemaal gedaan hebben. Dit inzicht wordt gewaardeerd.

http://www.cbbs.nl

You may also like...