Hoe lucratief is een webshop?

Een webshop beginnen is voor veel mensen een leuke manier om wat bij te verdienen. Je kunt in principe alle producten die je wilt via internet verkopen. Houd er bij het verkopen van levensmiddelen rekening mee dat ze vers en niet over de datum mogen zijn. Producten die gekoeld moeten worden kun je alleen per post versturen mits ze juist verpakt zijn. Doe je dat niet dan loop je het risico de Voedsel- en Warenautoriteit over de vloer te krijgen. Daarnaast moet je over je verkopen BTW afdragen. Een inschrijving bij de KvK is dan ook noodzakelijk.

Zo verbeter je de resultaten van je webshop

Als je een webshop hebt dan wil je natuurlijk ook klanten trekken. Dat kun je doen door reclame te masken. Maar je kunt er ook voor zorgen dat zoekmachines je webshop sneller weten te vinden. seo webshop voor je webshop is dan ook erg belangrijk. Zorg dat de pagina’s van je webwinkel de juiste zoektermen bevatten. Gebruik zoekwoorden en zoekwoord combinaties die vaak gebruikt worden door mensen die jouw producten willen kopen. Vaak kun je die zoekwoorden zelf bedenken door te verzinnen wat je zelf zou intikken bij een zoekmachine als je je eigen product zou willen vinden. Daarnaast is het handig om met synoniemen te werken en enkelvoud en meervoud af te wisselen.

Wees zuinig met zoekwoorden

Het is belangrijk om je tekst niet vol te zetten met zoekwoorden. Ten eerste is dat niet prettig leesbaar voor bezoekers van je website. Ten tweede is Google ook niet gek. Als je het zoekwoord meer dan tien keer laat terugkomen in een tekst van 350 woorden dan wordt dat als spam aangemerkt en dat werkt voor de vindbaarheid van je website alleen maar averechts. Een zoekwoordpercentage van rond de 2% is echt meer dan voldoende.

Zo wordt een bezoeker een klant

Een bezoeker moet natuurlijk wel een aankoop doen, daar is het tenslotte om begonnen. Zorg er dus voor dat de klant zich thuis voelt op je webteksten. Zorg voor een rustige website die overzichtelijk is. Kies een duidelijke menustructuur waar een bezoeker snel kan vinden wat hij zoekt. Een website bezoeker wil in maximaal 3 kliks op de pagina terecht komen waar hij vindt waar hij haar op zoek is. Zorg dus dat je menu structuur niet te ingewikkeld is en dat een zoekmachine op de website daadwerkelijk naar de juiste pagina verwijst. Als dit soort dingen niet goed werken zorgt dat voor frustratie en zal de bezoeker doorklikken naar de concurrent.

https://www.textmakelaar.nl/

Dit vind je misschien ook leuk...