Het vinden van goed personeel is vandaag de dag in iedere branche een gigantische uitdaging. Dit geldt niet alleen voor de zorg, maar ook voor de IT branche. Wat je ziet, is dat de Careervalue IT vacatures alleen maar verder oplopen en de invulling ervan steeds lastiger blijkt te worden. Maar hoe zorg je er nu voor dat goede ICT’ers kiezen voor jouw bedrijf en sterker nog, ook voor een langere tijd willen blijven? Om je hierin een handje te helpen, hebben we een aantal handige tips voor je, die je hierbij kunnen helpen. Een doorsnee ICT’er is namelijk iets anders te benaderen, dan wanneer je op zoek bent naar iemand voor in de keuken of voor in de winkel.
Zorg voor een gespecialiseerd bureauWanneer jij iemand zoekt voor het vervullen van je JAVA vacatures, dan is het aan te raden hiervoor een gespecialiseerd (IT-recruitment)bureau in. Daar hebben ze kennis van de markt en onderhouden ze contacten met goede specialisten. Ze weten wie waar werkzaam is en wie open staat voor een overstap. 13% van de IT’ers wisselde van baan nadat ze actief voor een functie benaderd werden.
Mogelijkheden tot het volgen van opleidingenDe wereld van ICT stopt nooit. Wat je vandaag leert, is vaak morgen (deels) achterhaald. Des te belangrijker dus om ervoor te zorgen dat je je personeel doorlopend de mogelijkheid biedt om een opleiding te volgen. Je zult zien dat ze dit ontzettend kunnen waarderen, waardoor ze zich veel meer verbonden voelen aan het bedrijf en dus ook niet zo snel zullen kiezen voor een ander bedrijf.
Laat ze doorgroeien indien mogelijkDe meeste mensen vinden het belangrijk dat ze een stukje perspectief hebben. Niet alleen op het gebied van salaris, maar ook qua functie. Zorg er daarom dus ook voor dat je je personeel de mogelijkheid biedt om door te kunnen groeien. Dit kun je bijvoorbeeld heel goed doen in combinatie met het volgen van bepaalde opleidingen en cursussen. Op het moment dat een opleiding of cursus is afgerond, is dit ook een goed moment om wat extra verantwoordelijkheden te krijgen als ICT’er.
Biedt een luisterend oorAls werkgever is het belangrijk om goed te luisteren naar je medewerkers. Wat ze vinden en wat ze graag anders zouden willen zien moet bespreekbaar kunnen worden gemaakt. Op het moment dat een werknemer zich niet gehoord voelt, doet dit ontzettend veel met iemand als persoon. Sta er daarom dan ook altijd voor open om het gesprek aan te gaan, zodat jullie samen kunnen kijken naar bepaalde zaken en ook oplossingen.
|