Blogger
Image default
Internet marketing

Hoe genereer je extra verkoop met online marketing tijdens de feestdagen

Met de feestdagen in volle gang is het belangrijk voor alle retailers om op top niveau te zijn. Een manier waarop je de verkoop deze maand kunt verhogen, is door een aantal succesvolle marketing strategieën toe te passen. In deze post zal ik daarom een aantal online marketing tips met je delen die je helpen om dit te realiseren.

Adverteren in de zoekmachines

Een van de beste manieren om de verkoop te verhogen is door gebruik te maken van pay-per-click reclame. Dit is een geweldige manier voor winkeliers om hun advertenties onder de aandacht te brengen van mensen die actief op zoek zijn naar soortgelijke producten als die van hen op Google, Bing en Yahoo zoekmachines. Je kunt verwachten dat er in deze periode meer bezoekers zullen zijn, zodat je meer kans hebt om deze leads in verkopen om te zetten.

Als je advertenties eenmaal live op de zoekmachine resultaten pagina’s (SERPs) staan, is het tijd om te wachten want het duurt even voor ze verkeer beginnen op te leveren. Je moet ze gedurende deze periode voortdurend in de gaten houden, zodat als er een probleem is, zoals een advertentie die niet verschijnt wanneer verwacht, je het meteen weet.

Een fout die veel winkeliers in tijden als deze maken is dat ze op het laatste moment hun reclamebudget proberen te verhogen door te stoppen met het voeren van andere campagnes en al het geld naar PPC om te leiden. Dit betekent dat zodra die advertenties ophouden, de zaken weer normaal gaan

Social media advertenties

Een andere manier om deze feestdagen extra verkoop te genereren is door advertenties op sociale media te gebruiken. Deze techniek kan heel effectief zijn, want mensen zijn al in de koopstemming en zullen waarschijnlijk beter reageren op je oproep tot actie.

  • Er zijn een paar dingen die je in gedachten moet houden bij het maken van sociale media advertenties voor de feestdagen;

  • Zorg ervoor dat je advertentie-creatie feestelijk is en relevant voor het seizoen.

  • Neem een sterke call-to-action op in je advertentietekst;

  • Richt je op gebruikers die in het verleden belangstelling hebben getoond voor soortgelijke producten;

  • Experimenteer met verschillende targeting opties tot je vindt wat het beste werkt voor je bedrijf;

  • Houd je resultaten nauwlettend in de gaten en breng zo nodig veranderingen aan.

E-mailcampagnes

Tenslotte is een andere goede manier om extra verkoop te genereren het voeren van e-mail campagnes. Je kunt dit proces beginnen door een lijst te maken van de mensen die in het verleden bij je gekocht hebben, maar die waarschijnlijk in deze periode niet zullen kopen.

Dit zullen je prioriteitsabonnees zijn, dus zorg ervoor dat ze al je beste aanbiedingen krijgen via e-mails die rechtstreeks naar hun inbox worden gestuurd. Je moet ook vakantie-thema nieuwsbrieven sturen met relevante inhoud en speciale aanbiedingen die hen kunnen interesseren.

Denk er alleen aan dat je niet overdrijft, want als er te veel e-mails worden verzonden, kunnen sommige ontvangers zich uitschrijven of je als spam bestempelen, wat een negatief effect heeft op je bedrijfsreputatie online. Dit geldt vooral voor mensen die niet gewend zijn in deze tijd van het jaar cadeaus te kopen, dus spam ze niet met aanbiedingen die niet relevant zijn.

Bron: RubinKoot.nl

 

https://rubinkoot.nl/online-marketing-bureau-roermond/