Als ondernemer ben je altijd zoekende naar manieren om je imago te verbeteren en tegelijkertijd je werk te vereenvoudigen. Contact met de klant is ontzettend waardevol. Mobiliteit kan daarbij niet ontbreken. Hierdoor zijn persoonlijke bezoekjes en afspraken mogelijk. Echter kan je dan niet met een oude rammelbak verschijnen. Dat doet afbreuk aan jouw zakelijke visitekaartje. Wanneer je op bezoek gaat bij klanten, is het dan ook slim om jezelf af te vragen of je auto wel representatief genoeg is. Maar waar let je dan op? In dit artikel zetten we de belangrijkste aandachtspunten op een rij. Tips voor ondernemers uit het midden van het landHet midden van ons land is drukbezet. De wegen zijn druk en waarschijnlijk is hier dan ook genoeg klandizie te vinden. Als jouw doelgroep zich hier bevindt, is het dan ook belangrijk om je hier verder te vestigen. Misschien heb je al een kantoor in Woerden, zodat je gemakkelijk kunt switchen tussen populaire steden zoals Rotterdam en Utrecht. Een betrouwbare auto is dan van essentieel belang. Een bezoekje aan een autobedrijf in Woerden is dan eigenlijk onmisbaar. Het is goed om eens te bekijken welke auto’s er in de omgeving verkrijgbaar zijn. Bovendien is het fijn om met andere lokale ondernemers in gesprek te gaan. Zij weten meer over de doelgroep en kunnen je van degelijk en betrouwbaar advies voorzien. Zo weet je zeker dat je de juiste beslissing zal maken. Breng wensen in kaartKies niet lukraak voor het beste model volgens een autodealer, maar breng eerst eens in kaart wat je echt nodig hebt. Je wensen als ondernemer zijn misschien anders dan dat je zou hebben als de auto enkel privé gereden zou worden. Bovendien hangt het ook nog eens volledig van je beroep af. Stel, je bent een schilder. Dan heb je natuurlijk niets aan een simpele personenauto. Een bestelbusje is dan absoluut onmisbaar om al je spullen te kunnen vervoeren. Daarentegen zal een boekhouder niets hebben aan een bestelbus of grote auto. Zij willen juist weer een representatieve auto waarvan de auto echt onder de indruk is. Dat betekent niet alleen een grote of stoere auto, maar dat er ook wordt gelet op bijvoorbeeld de duurzaamheid. Als je adverteert met de duurzaamheid van je onderneming, zou het immers gek zijn als je een benzine slurpende auto rijdt. De juiste kleurDe kleur van de auto is belangrijker dan je misschien denkt. Felle kleuren kunnen bijvoorbeeld jouw serieuze onderneming teniet doen. Daarentegen zal een felgroene- of oranje auto wel weer interessant zijn voor mensen die een creatief beroep uitoefenen. Hiermee trekken ze juist de aandacht en tonen ze hun creativiteit. Ben je een serieuze verkoper, accountant of advocaat? Kies dan liever voor een neutrale, ietwat sobere kleur. In dat geval zijn kleuren als zwart of zilver onmisbaar. Eigenlijk kun je het kiezen van de juiste kleur voor een auto vergelijken met het kiezen van een nieuwe zakelijke garderobe. De kleuren van kleding die je naar het werk draagt, kunnen ook vaak voor een auto gekozen worden. |