Supplementen gebruik

Het lijkt de laatste jaren steeds toegenomen te zijn, het percentage blessure gevallen dat gedurende een wedstrijd plaatsvind. Hoe vaak zie je het nou niet op televisie gebeuren dat een voetballer uitvalt met hamstring klachten. Veel mensen denken dat amateurs juist een grote kans hebben om een blessure op te lopen maar is deze gedachte wel juist?

Vaak blijkt dat professionals eerder geblesseerd raken, dit komt waarschijnlijk door de extreme inspanning die men van het lichaam vraagt. Voornamelijk individuele sporten is het zo dat sommige sporters eigenlijk teveel van hun lichaam vragen, zij denken zo op de korte termijn ook groter resultaat te zien. Op de langere termijn zal dit alleen maar voor problemen zorgen, dus ga ten alle tijden goed met je eigen lichaam om want anders eist dat zijn tol op de langere termijn je wilt tenslotte nog langer mee gaan dus lusiter altijd goed naar je eigen lichaam wat die ken je als het beste. Veel fanatieke sporters gebruiken ook creatine, dit is een stof die van nature in je lichaam voorkomt, maar door extra creatine te nemen kun je tijdens heftige inspanningen iets beter presteren. Je kunt bijvoorbeeld net iets sneller sprinten of net iets meer kracht zetten tijdens een oefening en net nog een setje langer doorgaan waardoor je spieren op de langere termijn sneller zullen groeien.

Het werkt zo: als je sport, verbrandt je spier energie die vooral uit koolhydraten en vetten gehaald wordt. Maar als je bijvoorbeeld ineens gaat sprinten, dan heeft je spier een paar seconden nodig om die verbranding in gang te zetten en creatine kan er voor zorgen dat dit overbrugt wordt. Natuurlijke supplementen kunnen net als supplementen voor gewrichten goed zijn voor je lichaam, het is wel altijd belangrijk om te weten wat je koopt. Er zijn namelijk nogal wat bedrijven die nep producten aanbieden tegen een zeer lage prijs dus pas daar goed voor op!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.oligo-pharma.nl/

Dit vind je misschien ook leuk...