Deze beproefde stappen voor het starten van een bedrijf helpen u bij alles. Deze checklistgids is voor ondernemers die de eerste stappen van het starten van een nieuw bedrijf willen begrijpen.
1. Vind een bedrijfsidee De eerste stap bij het starten van een bedrijf is uitzoeken wat u wilt dat het wordt. Het vinden van kleine bedrijfsideeën is een taak die u systematisch kunt aanpakken door te vertrouwen op beproefde benaderingen die hebben gewerkt voor andere ondernemers. Zorg ervoor dat u een marktanalyse uitvoert om er zeker van te zijn dat er voldoende vraag is en dat de concurrentie niet te groot is.
2. Schrijf uw ondernemingsplan Als ondernemer helpt het schrijven van een ondernemingsplan bij het formaliseren van uw idee en het stroomlijnen van het proces van het opzetten van een bedrijf door u te laten gaan zitten en de zaken methodisch door te denken.
Het is belangrijk dat u uw “bekende onbekenden” goed in kaart brengt, want dat betekent alleen maar dat u op dit moment geen prioriteit geeft aan het vinden van een oplossing; dat is veel beter dan onvoorbereid of overvallen te zijn, vooral als u moeite hebt deze vragen te beantwoorden terwijl u op zoek bent naar financiering.
Samenvatting van het ondernemingsplan Bedrijfsnaam en beschrijving Marktanalyse Management en organisatie Producten en diensten Klantsegmentatie Marketingplan Logistiek en operationeel plan Financieel plan
Kies een bedrijfsnaam Om te beginnen is uw bedrijfsnaam een universeel facet van uw marketing – hij duikt overal op waar u actief bent. Houd het simpel en doelgericht: vind een naam die duidelijk maakt wat u doet, die kort en gedenkwaardig is, en die aansluit bij uw missie en visie. Dit is geen gemakkelijke opgave, maar met een beetje vindingrijkheid is het heel goed haalbaar.
Sommige bedrijfsstructuren vereisen een ‘Do Business As’ (DBA) naam.
Wanneer u met succes een bedrijfsnaam registreert, vergeet dan niet om te kijken of u een handelsmerk kunt registreren.
Doe marktonderzoek Een van de beste manieren om een bedrijf te starten is het uitvoeren van een marktanalyse. Het doel van marktonderzoek is een beter inzicht te krijgen in uw doelmarkt en uw concurrenten, zodat u een effectief bedrijfsplan kunt opstellen.
Wie is uw concurrentie? Hoe ziet het concurrentielandschap eruit voor uw doelmarkt? Zijn er veel concurrenten, of juist heel weinig? Als er veel concurrerende bedrijven in uw niche zijn, is dat vaak een teken dat de markt goed gevestigd is. .
Wie is uw doelgroep? Een doelgroep is een groep mensen aan wie u uw producten en diensten wilt verkopen. Inzicht in uw doelgroep maakt het gemakkelijker om nieuwe klanten te vinden en geïnteresseerde kopers naar uw website te brengen. Van een hogere betrokkenheid op uw social media-kanalen tot een grotere ROI voor uw advertenties, het vooraf definiëren van uw buyer persona’s kan u helpen te slagen.
3. 3. Verzeker financiering om uw bedrijf te financieren Uw ondernemingsplan zal helpen bepalen hoeveel geld u nodig hebt om van start te gaan.
Veelgebruikte manieren om uw startup te financieren Zakelijke leningen Als u een goede persoonlijke krediethistorie hebt en startfinanciering nodig hebt, kan een zakelijke lening van een kredietverstrekker een goed idee zijn. Zakelijke subsidies Er worden vaak subsidies gegeven aan bedrijven op basis van een aantal factoren, zoals veteranen, minderheden, specifieke bedrijven met winstoogmerk, door vrouwen geleide bedrijven en meer. Zie de SBA Grant pagina voor meer info. Shopify-kapitaal U kunt mogelijk financiering ontvangen die goedgekeurde handelaren helpt de fondsen te krijgen die ze nodig hebben, zonder langdurige bankgoedkeuringen of het opgeven van een deel van hun bedrijf. Crowdfunding Als u niet de traditionele financieringsroute wilt bewandelen, kunt u altijd fondsen crowdsourcen van een groep mensen online. Persoonlijke investeerders Startups financieren hun bedrijf ook via VC- of angel-investeerders, of vrienden en familie in de beginfase.
4. Kies een bedrijfsstructuur Bij het kiezen van de juiste structuur gaat het om het vinden van een evenwicht tussen de juridische en financiële bescherming die u nodig hebt en de flexibiliteit die verschillende opties bieden. Het is een belangrijke beslissing, die u zorgvuldig moet overwegen voordat u uw bedrijf lanceert.
Bedrijfsstructuren variëren afhankelijk van uw land en regio, maar gangbare typen – die in uw land andere namen kunnen hebben – zijn eenmanszaken, vennootschappen met beperkte aansprakelijkheid (LLC) en vennootschappen.
|
https://www.newbusinessmanagement.com/ |