Het is simpel: u hebt een SEO-strategie nodig als u een bedrijf hebt met een online aanwezigheid. SEO is essentieel voor het creëren van robuuste en gebruiksvriendelijke websites die hoger scoren dan de sites van uw concurrenten. Ze helpen u zelfs potentiële klanten aan te trekken en de conversie te verhogen.
Websites die op de eerste pagina van zoekmachineresultaten verschijnen, ervaren de beste engagement rates. Volgens onderzoek scrollt 75% van de gebruikers niet eens door tot de tweede pagina.
Kleine bedrijven concurreren meestal met lokale en grote spelers om op de eerste pagina te komen. De enorme concurrentie is vaak genoeg om startups en kleine bedrijven ineen te laten krimpen in hun hoekje van lage vindbaarheid en matige verkoop.
Maar dit is de waarheid: de eerste pagina halen is niet onbereikbaar voor kleine bedrijven. Je hebt de juiste marketingstrategie en best practices nodig om hoger te scoren en de concurrentie te verslaan. Hier hebben we een uitgebreide gids voor SEO voor kleine bedrijven om u op te zetten voor blijvend succes:
Search Engine Optimization (SEO) beschrijft de technieken en tactieken die nodig zijn om ervoor te zorgen dat uw website bovenaan de resultaten van zoekmachines verschijnt. Zoekmachine Optimalisatie kan zijn:
On-Page- Het omvat elementen aanwezig op uw website
Off-Page- Het omvat elementen buiten uw website
Om ervoor te zorgen dat uw website hoger scoort dan de concurrentie, onthoud de volgende componenten:
Zoekwoorden onderzoek en targeting
Lokale zoekmachine optimalisatie
Mobiele optimalisatie
Creatie van inhoud
Link bouw
Hulp nodig bij uw seo strategie? Blom en de wit helpt je!
MAAK EEN GOEDE WEBSITE STRUCTUUR
Niemand verwacht dat u de perfecte website maakt, maar hij moet wel aan specifieke richtlijnen voldoen. Zo zijn laadsnelheid, sitestructuur, beveiliging en links essentieel voor SEO en gebruikerservaring.
Nog belangrijker is dat uw website gemakkelijk te navigeren is, uitgaande links bevat, producten/diensten beschrijft en nog veel meer.
Eenvoudiger gezegd, uw website moet logisch zijn.
GEBRUIK DE JUISTE ZOEKWOORDEN
Identificeer de trefwoorden die uw klanten gebruiken bij het zoeken naar een relevant product/dienst. Bijvoorbeeld, als u elektronica verkoopt, gebruiken uw klanten misschien ‘koelkast’ in plaats van ‘koelkast’. En door uw website vol te proppen met het woord ‘koelkast’, zou u potentiële klanten kunnen mislopen.
Vermijd dit door een lijst van 20 tot 30 trefwoorden te maken, gebruik dan trefwoord tools zoals Google AdWords of Moz om hun frequentie, volume zoekopdrachten, en concurrentie metrics te identificeren. U kunt zelfs keyword tools gebruiken zoals Keyword Tool, SEMRush, Long Tail Pro, etc., om relevante keywords aan uw lijst toe te voegen.
Maar zorg ervoor dat u uw inhoud niet vervormt of onzinnig maakt door trefwoorden te overladen. Uw prioriteit moet zijn om de boodschap over te brengen terwijl u het optimaliseert voor zoekmachines.